|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
Audi’nin SUV sınıfındaki amiral gemisi olan Q7 ikinci nesil model olarak üzerindeki sır perdesi de kaldırıldı.Daha keskin hatlarla karşımıza çıkan Q7 selefine göre çok da farklı tasarlanmış olmasa da keskinleşen hatlarıyla hantallığını attığını söyleyebiliriz. Değişikliklerin büyük çoğunluğu kabin içerisinde yapılmış modelde eski karmaşıklığın yerine yeni TT ve Passat modellerinde kullanılan dijital panel kullanılarak sadeliğe gidilmiş. Passat ile aynı havalandırma ızgaralarının kullanılması ise Volkswagen grubunun kopyala yapıştır parçalarına ayrı bir örnek oluyor.
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
Dış tasarım da yeni nesil Q7'de ileriye doğru çıkıntı yapan ön panjur, daha köşeli hatlara sahip ön tampon, opsiyonel olarak alınabilen Matrix LED farlar, kapı alt bölümünde metalik renkli korumalar, farklı jant seçenekleri, köşeli LED stoplar, yan bölümlerine deflektör eklenen spoiler, elden geçirilmiş arka tampon ve ince yapılı egzoz çıkışları dikkat çekiyor.
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
İç tasarım da çok daha büyük bir değişim geçiren otomobilde TT ve Passat'ta olduğu gibi tamamı dijital göstergeler, konsolun sabit parçaları gibi görünen ince yapılı havalandırma ızgaraları, ince kollu direksiyon simidi, konsolun üst bölümüne gizlenebilen navigasyon ekranı, ayrı bir dijital ekrana sahip havalandırma kumandaları, geniş vites konsolu, küçük vites kolu ve büyük bir dokunmatik MMI kumandası bulunuyor. Opsiyonel donanımda sunulan Bang&Olufsen ses sistemi 23 hoparlör ve 1.920 Watt çıkış gücü sunuyor.
|
Audi Q7 |
5.05 metre boya, 1.97 metre genişliğe ve 1.74 metre yüksekliğe sahip olan yeni nesil Q7'nin aks mesafesi de 2.99 metre olarak açıklandı.Yeni MLB Evo platformu kullanılan Q7 bu sayede selefine göre 363 kilogram kadar hafifleyecek. Matrix led farlar opsiyonel olarak sunulan modelin güncel versiyonunda kullanılan 6 ve 8 silindirli motorlar ufak değişiklikler yapılarak kullanılmaya devam edilecek ve bu sayede daha yüksek performans sağlamasının yanında yakıt tüketimi ve karbondioksit salınımı düşürülmüş olacak. RS5 TDI’da kullanılan çift turbolu v6 turboşarjlı motorun SQ7’de de kullanılması bekleniyor.
|
Audi Q7 |
2 litre hacimli benzinli ünite. 252 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen motoru yeterince güçlü bulmayanlar için sunulan 3 litre hacimli benzinli motor 333 beygir güç 430 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabilen bu modelin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılırken ortalama yakıt tüketim değeri 7.7 litre/100 km olarak açıklanıyor.
3 litre hacimli turbo Diesel motorun 218 beygir güç, 500 Nm tork ve 272 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen iki versiyonu sunulurken güçlü seçenekle aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.3 saniye sürüyor. Maksimum sürati 234 km/s olan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri 5.7 litre/100 km.
Tüm bunların dışında bir de Audi’nin E-Tron versiyonlarına bir yenisi olarak eklenecek yeni Q7 E-Tron’da 3 litrelik 6 silindirli dizel ünite ve elektrik motoru görev yapacak. Bu versiyon yeni Q7’den birkaç ay sonra piyasaya sürülecek.
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
|
Audi Q7 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder