22 Ekim 2014 Çarşamba

Audi RS7 Sürücüsüz Konsept

Sürücüsüz Konsept Audi RS7
Audi’nin RS7 konsept aracı ile Hockenheim Pisti’ni, sürücüsüz bir şekilde yarış hızında kat ederek büyük başarıya imza attı. 19 Ekim’de Alman DTM Yarışları’nın sezon finali öncesinde piste çıkan RS7, 4.5 kilometre uzunluğunda ve 17 virajın bulunduğu pistte, aracın potansiyellerinin tam olarak ortaya konulması için de düzlüklerde tam gaz virajlarda da güçlü frenlemeler yapılarak, 2 dakika 10 saniyede tamamlanan pistin tur rekoru, 1 dakika 13 saniye ile ünlü Finli pilot Kimi Raikkonen’e ait. 560 bg gücünde 8 kademeli otomatik şanzımanı ve quattro dört tekerlekten çekiş sistemiyle  azami hızı saatte 305 kilometre olan, Audi RS7 pistin uygun düzlüklerinde 240 km/s hıza kadar çıktı.


Sürücüsüz Konsept Audi RS7
Sürücüsüz RS 7’nin görünüş olarak seri üretim modelinden bir farkı bulunmuyor. 5 kapılı aracın sadece elektromekanik direksiyonu, freni ve gaz pedalı ile 8 ileri tiptronic şanzımanı otomatik olarak kontrol ediliyor.
Sürücüsüz Konsept Audi RS7
Sürücüsüz RS7, pistteyken rotasını GPS ile belirliyor. Uydudan gelen GPS verileri, aracın ön ve arkasında yer alan 3 Boyutlu kameralar tarafından elde edilen veriler ile karşılaştırılıyor. Bilgisayar sistemi de bu bilgileri işleyerek, birkaç santimetre yanılma ile aracı rotasında tutuyor.

Audi hali hazırda, A6 ve A7 Sportback üretim modellerinde, sürücüsüz sürüşe temel olan Audi Side Assist (Kör nokta belirleme asistanı), Audi Lane Assist (Şerit Takip Asistanı) ve Pre Sense gibi teknolojileri kullanıyor.

Sürücüsüz Konsept Audi RS7
Sürücüsüz Konsept Audi RS7
Sürücüsüz Konsept Audi RS7
Sürücüsüz Konsept Audi RS7
Sürücüsüz Konsept Audi RS7
Sürücüsüz Konsept Audi RS7
Sürücüsüz Konsept Audi RS7
Sürücüsüz Konsept Audi RS7
Sürücüsüz Konsept Audi RS7
Sürücüsüz Konsept Audi RS7
Sürücüsüz Konsept Audi RS7
Sürücüsüz Konsept Audi RS7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder