Peugeot 308 1.2 THP 130HP |
Peugeot_308_PureTech_Eat6 |
23-24 Eylül tarihlerinde Mardin'de gerçekleşen basın lansmanın da, yeni motorlu Peugeot 308 1.2 THP EAT6 otomatik ve yenilenen yüzüyle Peugeot 508 test edildi.Peugeot 308 yeni 1.2 THP motoru ile modelin en büyük eksiği olan otomatik şanzıman EAT6’yı Peugeot kullanıcılarına sundu.
Peugeot_308_Eat6 |
EAT6 Peugeot'nun Japon Aisin tarafından geliştirilen klasik Tork konvertörlü şanzıman. İlk etapta benzinli için hazırlanan şanzıman, 2015’de dizel kullanıcılarına da sunulacak. EAT6’yı ilk olarak 1.2 THP 130Hp motoru ile kullanılan şanzıman, manuel şanzımana göre 0-100 km/h hızlanması 0,5 sn daha iyi , ayrıca tüketim değeri manuel’e göre karma tüketimde sadece 0,3 lt/100 km fazla.
Peugeot 308 Puretech 1.2 130 hp |
Peugeot 308 |
Bir çoğumuz biliyoruz ki teknik veriler ile hissetiklerimiz farklı olabiliyor. Hissiyat öyle ki sanki kademesiz vites varmış gibi kesintisiz hızlanma sağlıyor. Aracın çok hızlı vites yükseltmesinin yanında çok hızlı düşürebildiğini de söyleyebilirim. Burada önemli bir nokta araç hemen vites düşürmek istemiyor. Sürekli vites değişimini engellemek için yavaşlamalarda araç bir süre vitesi bekletiyor. Gerektiği noktada 6'dan 3'e gibi değişimleri çok hızlı yapıyor.
Yılın otomobilinde Şanzıman kadar merak ettiğim ünite olan 1.2 THP 130Hp motorun gücü yanı sıra ürettiği 230nm tork’luk güç. Motorun bir diğer güzelliği ise tüketim. Güç+Tork+Tüketim birleşince aklımıza lansmanda da konuşulan "Dizel Gibi" tabiri gelmiyor değil. 3 silindirli motor, kullanılan teknoloji ile sarsıntısız çalışıyor. 1.2 THP 130 HP ve EAT6 kombinasyonunu çok beğendiğimi söyleyebilirim. Şanzıman için istenen 5500TL lik fark makul görünüyor. (Otomatik Yeni Peugeot 308 fiyatları)
Yılın Otomobilini daha önce Kıbrıs Lansmanı ve özel testimizde kullanmıştık. Daha önce kullanmış olduğum 308lerden THP 156'nın keyfini ve e-HDI 115Hp'nin ekonomisini çok güzel harmanlayan bir seçenek olmuş THP 130.Kısa kullanımda keyif veren şanzıman uzun vade de nasıl iş çıkaracağını zaman gösterecek bu şanzımanın olumsuz yönü ise direksiyon arkası kulakçılar maalesef EAT6 da bulunmuyor.
Peugeot_308_1.2_THP |
Peugeot_308_1.2_THP |
Peugeot 308 Mardin |
Peugeot 308 Mardin |
Peugeot_308_Otomatik |
Peugeot_308_Otomatik |
Peugeot_308_Otomatik |
New_Peugeot_308_OV |
New_Peugeot_308_OV |
Peugeot_308 |
Peugeot 308_mardin |
Peugeot 308 |
Peugeot 308 |
Peugeot 308 |
Peugeot 308 |
Peugeot_308 |
Peugeot_308 |
Peugeot_308 |
Peugeot_308 |
Peugeot_308 |
Peugeot_308 |
Peugeot_308 |
Peugeot_308 |
Peugeot_308 |
Peugeot_308 |
Peugeot_308 |
Peugeot_308 |
Peugeot_308 |
Peugeot_308 |
hem araç tasarım olarak hem de yeni motor teknik veriler olarak son derece başarılı.
YanıtlaSilancak fiyatlandırma için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.