22 Eylül 2014 Pazartesi

Yeni Peugeot 308 1.6 E-HDI (T9-2014) Güncel Testi


                                   
Yeni Peugeot 308 10 Eylül 2013 tarihinde Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sevenlerine sunuldu. 12 Eylül’de ise Fransa’da satışları başladı. Yeni yüzü ve yeni çizgileriyle sınıfındaki Volkswagen Golf, Ford Focus ve Opel Astra gibi rakiplerini arkada bırakmış gibi gözüküyor. 


2014 yılıda “Car of The Year” ile yılın otomobili ünvanını alan yeni Peugeot 308 estetik ve kaliteli iç mekanı, 140 kg hafifleştirilen yeni platformu ile daha kompakt hale getirildi. Fonksiyonel ve sade iç mekanına Peugeot i-cocpit’i ekleyen 308 teknolojiyi yakalayarak gelecek nesil bir araç olma yolunda hızla ilerliyor. Peki, i-cocpit’in özellikleri neler diye bakacak olursak; 4 ana ögeden oluşan i-cocpit’de ilk ilgi çeken direksiyon üstüne konumlandırılmış hız gösterge paneli, 9.7” SMEG Ekran, Peugeot 208 ile başlayan direksiyon üstü göstergeye 308’de de sadık kalınmış.  Devir saatinin ters oranda yükselmesinin temel nedeni ise direksiyon açısı ile görüş açısının bütünleşik hale getirilerek güvenli ve rahat bir sürüş sağlamaktır.

Yeni Peugeot 308,İç mekan tasarımında göze çarpan bir sadelikle neredeyse hiç tuş kullanılmaması ve malzeme kalitesi ile ön planda. Kompakt boyutlarıyla (351 mm x 329 mm), direksiyon simidi II. donanım seviyesinden itibaren saf deri kaplı ve parlak siyah ve yarı mat krom eklentilere sahip. Koltuklar Yarı deri, Alkantara veya opsiyon Nappa deriyi bir araya getiren bir kumaşla kaplanabiliyor. 9,7’’ büyük dokunmatik ekran üzerinde kumandalar yoğunlaşıyor. Ekran özelikle klima, sürüş yardımları, mültimedya, navigasyon, telefon, PEUGEOT Connect Apps uygulamaları ve araç parametreleri gibi donanımlara kumanda edilmesini sağlarken fonksiyonlara direkt erişim sağlayan yedi buton dokunmatik ekranın kullanımını kolaylaştırıyor.


 Sürüş esnasında İstanbul gibi trafik problemi yaşayan bir şehirde dahi manevra kabiliyeti ve dönüş açısı elektrik asistantlı direksiyon sayesinde güvenli ve kolay bir şekilde gerçekleştiriliyor.
Dış tasarımda, öndeki krom çerçeveli orta panjur, sportif 308'e zarif bir hava katarken üst donanım versiyonlarda full led farlar standart olarak sunulmuş. Alt bölümde, geniş hava girişi etrafında, C şeklinde kromajlı bir yuva içine yerleştirilmiş sis farları bulunuyor. 1. ve 2. donanım seviyelerinde ise farklı bir tampon tasarımı mevcut. Yan aynalarda ledli sinyal lambaları bulunuyor. Sadece üst donanımlarda sunulan başka bir özellik ise cam çerçevelerinin tamamen krom olması. Yeni 308'in C sınıfında sunduğu diğer bir ilk ise arka lambaların ledli olması. Led arka lambalar tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunulmuş.

Yeni EMP2 platformu sayesinde aracın ön ve arka dingil çıkıntıları azaltılmış, böylece tekerleklerin dört köşeye konumlandırılması sağlanmış. Yeni 308'in kaputu ve çamurlukları alüminyumdan, bagaj kapısı ise termoplastik adı verilen kompozit malzemeden imal edilmiş. Bu aracın kasasının 140 kg hafiflemesini sağlamıştır. 
Opsiyon olarak mevcut Driver Assistance Pack otomobilin önünde yer alan bir radarı devreye sokan üç aygıttan oluşuyor:
Aktif hız sabitleyici: Genişletilmiş fonksiyonları olan bir hız sabitleyici/sınırlayıcıdır.
Çarpışma risk alanı: Görsel ve sesli bir alarm çarpışmadan sakınmak için sürücüyü fren yapması için uyarıyor.
Otomatik Acil Fren: Muhtemel bir çarpışma riski olduğunda, çarpışmadan sakınmak veya çarpışma sonuçlarını hafifletmek için otomatik fren sistemi devreye giriyor.

Bu donanımlara ek olarak Yeni 308'de standart ve opsiyonel olarak sunulan diğer ekipmanlar ise Kör nokta uyarı sistemi, elektrikli park freni, büyük renkli ekranı kullanan geri vites kamerası, Anahtarsız giriş ve çalıştırma, Park Assist sistemi.
Yeni 308 82g/km CO2 emisyonu ve 3.1 lt/100 km yakıt tüketimi ile iddialı bir sürüş deneyimi sunuyor.  Satılan her 3 araçtan birinin C sınıfı olduğu Avrupa pazarında güçlü rakipleri olan yeni 308; tasarım, sürüş deneyimi ve özellikle yakıt tüketimiyle güçlü bir alternatif olacak gibi görünüyor. Türkiye pazarında giriş olarak otomatik şanzıman seçeneğinin sunulması bu araç için büyük bir handikaptır. Arka koltuk diz mesafesinin eski 308’e göre daraldığını da söylemeden geçemeyeceğiz. 2014’ün sonlarına doğru Peugeot’nun Japon Aısın firması tarafından yeni şanzıman’ın yaptırdığı bilgisi verilmiştir. 
Fiyat aralığının kendi segmentindeki araçlardan daha cazip olması otomatik şanzımanın olmamasını telafi eder niteliktedir.


* Test aracının temininde ve test esnasında bizden yardımını esirgemeyen Peugeot Türkiye ve Forum Peugeot Ömer Gedik arkadaşımıza sonsuz teşekkürler... 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder