21 Eylül 2014 Pazar

Peugeot RCZ R 1.6 THP 270 hp,

Türkiye'ye gelişi merakla beklenen hatta gelip gelmeyeceğine dair şüpheler beslenen bir otomobilin Türkiye’de satışa sunulmasından önce Peugeot Türkiye'nin biz kullanıcılara verdiği değer üzerine aracı görüntülemiş olduk. Kendilerine bu noktada çok teşekkür ediyorum.



 RCZ R son dönemde beni heyecanlandırmayı başaran kalp ritimlerimde farklılık hissettiren yegane otomobildi. Otomobili ilk aldığımda açık alana çıkmamla birlikte aracı kullanmanın ve sesini duymanın hazzı inanılmazdı.


RCZ R, Peugeot Sport tarafından geliştirilen bir otomobil olmasının yanı sıra sporcu ruhunu ve asiliğini ilk çalıştırdığınız an hissettiren bir araç. Aracın 1.6 THP motoru bir çok spesifik malzeme ve işlem neticesinde 270 Hp güç üretir hale getirilmiş. Litre başına 168,75 HP... Bunu yola aktarmak için Torsen Kilitli Diferansiyel kullanılmış. Aracın standart RCZ modellerine göre hem mekanik hem görsel farklılıkları bulunuyor. Bu farkları sizlere fotoğraflar ile anlatmak istiyorum.


 RCZ R'a ilk baktığımızda onun hem zarif hem de fazlasıyla sportif bir karaktere büründüğünü görebiliyoruz. Ön ızgaradaki gri çıtalar ve R Logolu 19inç jantlar farklılığıyla dikkat çekiyor.

Aracın arkasında ise hareketli spoyler yerine daha büyük bir sabit spoyler bulunuyor ve bu spoyler aracın arka bölümündeki yere basış kuvvetini arttırıyor. Ayrıca alt difüzörün sağ ve soluna konumlanmış birer eksoz sportif tınılarıyla bizi etkiliyor. Aracın gücünü işaret eden R logosu bagaj kapağının sağına konumlanmış.
Muhteşem ezgiler sunan çift çıkış eksoz
Büyük sabit Spoyler
Bu aracı diğer RCZlerden ayıran temel unsur19 inç lik R Logolu jantlar. RCZ R'ın  Eagle F1 Asymmetric 2 lastikleri tercih etmesi çok yerinde olmuş. Ayrıca Peugeot Sport logolu kırmızı Fren kaliperleri ve Yivli Ön Diskler bu güçteki aracın güvenli ve stabil bir şekilde durması için tasarlanmış.

Kırmızı dikişler aracın iç mekanına sportif bir ruh katmış. Özel bir malzeme ile kaplı konsol oldukça şık ve kaliteli görünüyor.  
Bu koltuklara oturduğunuzda kendinizi Rush’ta bir pilot gibi hissedeceksiniz. 
İç mekandaki kırmızı dikişler kapıda da devam etmekte. Vitesin hemen arkasında R logosu bulunuyor. Aracın birçok noktasında bulunan R logoları hep bir ağızdan ben güçlüyüm imajı çiziyor.
208 GTIdan tanıdığımız vites topuzu ile karşılaştık. Araçta Multimedya ve Navigasyon sistemi bulunuyor. Ses sistemi ise JBL’dir.
Bu şık göstergeleri diğer RCZ modellerinden de elbette tanıyoruz.
Aracın motor özelliklerine bakacak olursak; Peugeot Sport logolu motor kullandığımız kısa süreçte otomatik yüz güldürme fonksiyonunu devamlı çalıştırdı. Mahle tarafından geliştirilen patentli özel pistonlar, yarışlardan esinlenerek yapılan çelik eksoz manifoldu, yüksek dayanımlı turbo, motor bloğunda ve diğer elemanlarda yapılan kaplama+güçlendirmeler bu gücün temelini oluşturuyor. Elde edilen 270Hp güç 330Nm tork ise bu hacimde bir motor için olağanüstü seviyede... 
Kullanırken ve incelerken büyük keyif aldığımız RCZ R…















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder